Miért pont a Fertő-tó?

Teljesen véletlenül sikerült választanunk ezt a csodás környéket az idei nyaralás-őszölés helyszínéül. Korábban nem nagyon jártam még erre pihenési célzattal, így most kipróbáltuk, és volt nálam kamera is. Bár az egész úgy indult, hogy nem viszek, mert inkább a pihenésre koncentrálok, aztán úgy döntöttem, fotók nélkül nem térek haza. Fogaltunk egy remek szállást a Hotel Patonai-ban, Fertődön. Nagyon jó értékeléseik vannak, így kíváncsi voltam, mit tud ez a hely. S valóban: tiszta, szép szobák, finom és bőséges reggeli, és nem utolsósorban nagyon jófej személyzet. A tulajdonos - Patonai Tamás - maga látott el bennünket tippekkel, merre érdemes menni, és mit érdemes megnézni. Ő maga is fotós, így örültem az javaslatainak, pláne, hogy fotós szemmel mesélte el azokat. Nélküle például lehet nem mentünk volna fel Carnuntumba, ami nagyobb kitérő volt, de nagyon megérte.

No de akkor a helyek: Gloriett kilátó, Vasfüggöny emlékhely, Zsolnay ivókút, Fertőrákosi kőfejtő, Páneurópai piknik emlékhely, Carnuntum, és az ahhoz vezető út tele szép helyekkel, Pátfalu - szélmalom valamint a világítótorony. A második részben Carnuntumig mutatom be a helyeket, a többi rész a következő bejegyzésben lesz. Fogadjátok szeretettel. :)

Szélmalom és Világítótorony, Podersdorf

Legutóbb Carnuntumnál fejeztük be az utazást. Innen visszaindultunk délre a tó mentén. Aki a navigációra bízza magát ezen a környéken, nagyon vicces helyzetekbe is kerülhet. Minket egy olyan úton vitt, ahol egy ipari épületen keresztül haladtunk. Nem tudom mennyire volt legális, elhittem a google navigációnak mindent. Amint elértünk Podersdorba, elsőként a szélmalom volt az úticélunk. Nagyon szép látványt nyújtott, sajnos bemenni nem tudtunk, de távolról jópár fotót készítettem. Után következett a világítótorony. Itt a cél a naplemente volt, így vártunk, de közben természetesen fotóztam, és kerestem a jó szöget, ahonnan a legszebb lesz majd a látvány. Lassan ment az idő, de kellemesen is. Közben eszünkbe jutott, hogy valamit majd kellene vacsorázni, így felhívtuk a szállásunkat, hogy ha lehet dobjanak már össze nekünk egy pizzát, mire hazaérünk, ne baj, ha hideg lesz - addigra már nem lett volna konyha. Közben megtaláltam a legjobb pozíciót, és letelepedtem egy sziklára, és vártam - fotóztam. Megérkeztek a kollegák is, és körém gyűltek, látták, hogy nem váletlenül ülök ott egy kisebb ágyúval a kezemben. Csodálatos volt. Gyönyörű felhők gyűltek, s még mindig csak néhány képet dolgoztam ki, lesz még néhány a karácsonyi fotózások utáni szabadidőmre.

Esterházy-kastély, Fertőd

Másnap ellátogattunk a kastélyba is. Még mindig felújítás alatt van - legutóbb egy esküvőn voltam itt, akkor is csak néhány termet tekinthettünk meg. Kaptunk egy idegenvezetőt - aki egyértelműen nem fotós, és nem vette figyelembe, hogy sokkal több időt is eltölthetnék egy-egy helyen :D - nagyon kedves volt, és sokmindent elmesélt. Érdemes benézni, ha valaki erre jár. Körbejártuk a parkot is, megcsodáltunk mindent. Látni kell személyesen.

Kinizsi vár, Nagyvázsony

Extra helyszín, hazafele úton: Betértünk a Nagyvázsonyi Kinizsi várba, valamint a mellette található Posta múzeumba. Ez utóbbi azért volt vicces történet számunkra, mert hazafele őton említettem, hogy amikor én 1992-ben jártam itt, akkor volt itt egy ilyen múzeum, és ha itt vagyunk, nézzük már meg azt is. S valóban ott volt. Ráadásul amilyen pici, olyan érdekes. Érdemes megekinteni. A vár azonban még nem nyílt meg, de egy kedves idegenvezető megengedte, hogy az udvarba benézzünk. Biztosan szép lesz, ha már látogatható lesz, visszatérünk.